Ont i ryggen!


Publicerat 2010-10-15 Klockan 21:53:46

Fasiken vad ont i ryggen jag har.
Alex ska få smörja in mig med liniment sen.
Ibland kan jag inte göra vissa rörelser då de gör så ont :(
Det har gått bra idag på jobbet iaf,
har en mys kväll med älsklingen i soffan framför Idol.
:)


Gällande Otten som jag skulle berätta mer om så kommer de här:

Jag, Alex, syster och Jonas (hennes pojkvän) var inne på Otten.
Hade de jätte trevligt & roligt. Vi var inte speciellt onyktra.
Vid 01,30 ber jag Alex att vi ska gå hem då jag hade en ögoninflammation.
När vi sagt hej då till syster och Jonas och står där nere och tar på oss jackorna,
så kommer två vakter ner med Jonas i varsin arm.. (Detta är då c 2 minuter innan vi lämnat dem).
Jonas går snällt mellan vaktern och när han går förbi mig så frågar han
- Var är Jossan?
Då tar vakterna ordenliga tag och brottar ner Jonas på marken,
huvudet åker helt snett i marken och snuset åker ut.
Sedan ligger han där och plågas.

Jag tittar på Alex & undrar vad fan har hänt.
De för bort Jonas lite längre bort och jag ser att syster kommer ner helt förstörd.
Vi plockar ut jackorna och hon förklara vad som hänt.
De stod uppe på stora dansgolvet tillsammans med Jonas kompisar.
Några bredvid dem står och knuffar på Jonas ena kompis hela tiden,
Jonas går endast fram och frågar om han vill något,
och helt plötsligt kommer två vakter och slår ner Jonas på golvet och sätter handfängsel på honom..
Jossa (syster) går fram till ena vakten och undrar vad de är frågan om,
hon får då en knuff i bröstet,
hon reser sig upp och säger att de har fel kille, att Jonas är oskyldig.
Då slår vakten till Jossa ännu hårdare så hon flyger ut på dansgolvet, och tappar sin väska och allt inne håll åker ut. Bredvid henne dansar 3 jobbar kompisar som ser allt hur hon flyger.
Sedan kommer hon ner till mig, Jossa går fram till vakten igen och frågar vad de är frågan om (då Jonas verkligen inte har gjort något) så får hon ytterligare en knuff i bröster.
Jag menar får vakterna betee sig såhär?...

Väl ute ber jag Alex hålla koll på Jossan.
Poliserna är tillkallade och hämtar Jonas, sätter honom i polisbilen.
Där inne sitter han bra länge och de pratar, han får då ta bort handbojjorna.
Så fort polisen kom så stack vakterna....
Men efter ett tag kommer en av poliserna ut till mig och berättar att Jonas måste följa med till stationen och han kommer att få övernatta där.
Jag frågar då varför? han har ju inget gjort??..
Han svarar då våld mot tjänsteman.
Helt plötsigt har vakterna ändrat sig....... Jag hatar dem.
Jag berättar för vakterna att de finns 4 vittnen som kan bevisa att Jonas inte gjort något.
Men de spelade ingen roll nu.
de fick lämna sina vittnesmål dagen efter...
Vad fan är de? Vittnen är ju till för att kunna lösa de på en gång.

Iaf åkte vi hem till mamma på natten.
Hon ringer poliserna och skäller ut dem för hur de behandlat oss.
Vi beslutar oss för att åka ner till stationen morgonen efter så fort Jonas blir släppt och anmäler allt.
Vilket vi gjorde.
Jossa anmälde vakterna för misshandel mot henne,
och Jonas anmälde dem också.

Ska ordningsvakter få behandla sin kunder på detta vis.
När syster pratade med Otten dagen efter så bad de inte ens om ursäkt.
Jag kommer ALDRIG mera sätta min fot på Otten igen.
Dessutom hade vakterna dragit sönder Jonas alla nys kläder, gett honom ett ärr på näsan.
Helt sjuka.

De mår nu okej, men vi hoppas verkligen att de blir rättvisa på detta.


Usch, blir så arg när jag tänker på detta!

/T


Kommentarer
Postat av: Nathalie

USch vad hemskt! Vilka jäkla vakter då! Ibland undrar man ju vad det är för folk!?

Vad ska ni ha för kök i nya då?:)

2010-10-16 @ 22:01:25
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback